
Leczenie w Centrum Św. Łukasza w obecnej sytuacji epidemiologicznej
Zachowując najwyższe standardy bezpieczeństwa i podejmując szczególne środki ostrożności – kontynuujemy leczenie naszych Pacjentów. Dzięki wdrożeniu szeregu działań prewencyjnych, dodatkowych procedur higienicznych i zmienionej organizacji pracy, niesiemy skuteczną pomoc Pacjentom.
Leczenie w Centrum Św. Łukasza w obecnej sytuacji epidemiologicznej
Sprawdzamy stan zdrowia Pacjentów
Weryfikacja stanu zdrowia jest obowiązkowa i jest przeprowadzana kilkukrotnie – podczas rozmowy telefonicznej i umawiania wizyty oraz podczas rejestracji w Centrum.
- Występowanie objawów grypopodobnych, mogących świadczyć o infekcji
- Ostatnie podróże w regiony szczególnie dotknięte pandemią
- Kontakt z osobami, które potencjalnie mogły być zarażone lub mogły być nosicielami wirusa
- Narażenie na inne czynniki ryzyka zarażenia wirusem
Jeśli będą ku temu przesłanki, konsultant może anulować wizytę i skierować do specjalistycznej placówki. Może też zaproponować konsultację zdalną, w celu omówienia dalszych kroków z lekarzem.
Jeśli wystąpią niepokojące objawy mogące świadczyć o zakażeniu, bardzo prosimy o kontakt telefoniczny i nie przychodzenie do Centrum Medycznego.
Wizyty zdalne i ograniczenie pobytu
W sytuacji, gdy nie jest absolutnie niezbędna fizyczna obecność w Centrum, wszystkim Pacjentom rekomendujemy korzystanie ze zdalnych konsultacji medycznych za pomocą Skype’a lub telefonu.
Środki ostrożności i zmiany w organizacji pracy przychodni
By chronić Państwa zdrowie i zapewnić bezpieczeństwo, wdrożyliśmy szczególne procedury związane z higieną, ograniczeniem kontaktu bezpośredniego oraz ruchu, a także minimalizowaniem ryzyka dla personelu.
W kontekście zagrożenia koronawirusem wdrożyliśmy działania prewencyjne tj.:
- kontrolę stanu zdrowia Pacjentów i pracowników
- uzupełniające procedury dezynfekcyjne przestrzeni wspólnych i gabinetów
- bieżącą dezynfekcję klamek i innych przedmiotów użytku codziennego
- dodatkowe punkty dezynfekcji dla personelu i Pacjentów
- wzmożoną kontrolę przestrzegania działań profilaktycznych, w tym wietrzenia i sterylizacji pomieszczeń, zachowania odległości między Pacjentami w poczekalniach
Zmiany w organizacji pracy Kliniki, minimalizujące kontakt bezpośredni:
- zalecenia odbywania wizyt zdalnie; stacjonarnie realizowane tylko konsultacje bezwzględnie wymagające obecności osobistej;
- bieżąca kontrola zdrowia pracowników mających kontakt z Pacjentami
- w jednym czasie w Centrum Medycznym obecny tylko kilkuosobowy zespół niezbędnego personelu
By zapewnić ciągłość procesów medycznych – skróciliśmy czas pracy i wprowadziliśmy system pracy zmianowej bazującej na wymienności całych zespołów.